2010. márc. 23.

Száz éves pizza receptem

Pizza minden mennyiségben, rendelve vagy házi jöhet bárhogy. Bár a házi finomabb a rendeltnek is meg van a maga varázsa.

Ezt a pizza alap receptet már nagyon-nagyon régen tanultam, ha nem is száz éve, de lassan tíz az is biztos, de azóta is, mindig ezt használom alapnak, más-más feltétekkel.













400g liszt (most réteslisztet használtam) – fél kocka élesztő – 2 kiskanál cukor – 1 kiskanál só – negyed bögre tej – 2 dl langyos víz – 3 kanál olaj – só – majoránna – oregano – 1 kis konzerv paradicsom püré – 1 gerezd fokhagyma – egy nagy fej hagyma – paprikás szalámi – sonka – sajt

Felfuttatom meleg helyen az élesztőt (élesztő, 1 kiskanál cukor, langyos tej, és 2 kk. liszt), majd hozzáadom a liszthez, sóhoz, maradék cukorhoz és olajhoz. Robotgéppel (a csigaszerű fejjel) jól kidolgozom. Kb. 5 percig szoktam. Akkor jó, ha kezd levegős lenni és elválik a tál falától. A vizet úgy adom hozzá (általában 2 dl), hogy egy jó rugalmas puhás tésztát kapjak. Majd lefedve meleg helyen ¾ órát kelesztjük. Utána lisztezett felületen egyet könnyen gyúrunk rajta, majd kézzel kinyújtjuk. És a kívánt kikent tepsibe rakjuk. Én a sütőhöz kapott nagy lapos tepsibe, faltól falig kinyújtva.

Pizza krém:
1 kiskonzerv paradicsompürét összekeverek egy préselt fokhagymával, oregánoval, majoránnával, sóval és egy kis cukorral, majd öntök hozzá egy kis vizet, hogy kellemes állagú krém alapot kapjunk. Mindenki maga ízlése alapján ízesítse.

A paradicsomot a tésztára kenem, nem kel túl vastagon. Jól megszórom a szeletelt hagymával a kockákra vágott sonkával, ezért egybe vegyük, hogy szeletelhető legyen, ráfektetem a szalámit a végén, meg jól megszórom sajttal. Előmelegített sütőben készre sütöm.
A paprikás szalámiból se vegyünk szárazad, hogy ne legyen kemény a sütés után.

15 megjegyzés:

christaylor írta...

Annyira szaftosnak néz ki a feltéted,hogy rettenetesen megkívántam,úgyhogy tuti megcsinálom a héten a pizzát.Köszi! :)

Bianka írta...

Chris remélem ízleni fog ;) Nem szeretem ha száraz :)

Judy (Erzsébet Iudith Fat) írta...

Jo volna egy szelet....ha bar vacsoraztam!!!Jo ejt!!!

Jutka írta...

Kocsonya: nekem is ez volt az első :)
Nagyon jól sikerült..próbáld ki!

Bianka írta...

Judy még van ha kérsz ;) Neked is szép estét

Jutka ok megpróbálom majd, nem fog ki rajtam :)

Raindrop írta...

Ma én is pizzát ebédeltem. :)
Tuti jól néz ki!

Livi írta...

Ó egy kis házi pizza :) Mit nem adnék most érte :D Guszta!!!

egycsipet írta...

Nagyon jól néz ki! A férjem nyaggat vagy két hete pizzáért, most nyelek nagyokat, szerintem a héten még nálunk is lesz. :))

Niki írta...

Szóval ez lenne az:-D Nagyon jól néz ki...A tésztája tökre jónak látszik,se nem vékony,se nem vastag...

Névtelen írta...

Húú, a házi pizzák nagyon finomak tudnak lenni. A tiéd is nagyon guszta a kép alapján.:)

Bianka írta...

Csipet, hajrá :) Csak ne lenne az a kelesztési idő

Niki igen ez az, köszönöm
Ági neked is

szepyke írta...

Hihetetlenül szeretem a pizzát!
Lassan nekem is sütnöm kellene, mert már hiányom van...:)))

Gyönyörű darab lett!:)

Liza írta...

A pizza nekem is jöhet mindig! Nagyon gusztusos, kérek is belőle:-))

Bianka írta...

Még van egy negyed tepsivel ;)

LiliNortianyu írta...

Mi is imádjuk a pizzát!Nem sütök túl gyakran,de akkor 4 sütőlappal készítek és folyamatosan sütöm ki.Ilyenkor 2 napig ezt esszük egész nap és nem lehet megunni:)