2010. szept. 17.

Túrós szilvásgombóc + díj

Pszichow.-nél láttam ezt a receptet és egyből felkeltette az érdeklődésem. Mit is mondjak róla. Nem is túrógombóc, de nem is burgonyás alapú szilvásgombóc, olyan érdekes egyvelege mindkettőnek, de be kell vallanom, hogy nagyon bejött. Mivel férj nem szereti a szilvát, neki csak magába formáltam a gombócot és baracklekvárral tálaltam. De így is nagyon finom volt. Egy kis változtatással, íme:

25 dkg túró – 300g rétesliszt – 10 dkg margarin – csipet só – 1 tojás – 2 evőkanál cukor – 2 vaníliás cukor – kis szemű szilva – fahéj – cukor – zsemlemorzsa – olaj
A túrót, a réteslisztet, olvasztott margarint, egész tojást, 2 kanál cukrot, van. cukrot és csipet sót kézzel jól összegyúrunk. Formálunk belőle egy vastagabb rudat és 1,5 cm szeletekre szeljük. Azokból lesznek majd a gombócok.
Kis szemű szilvát használjunk, mert ez a tészta nem tapad olyan jól, mint a burgonyás és nem lehet olyan jól körbevenni, hogy ne durranjon szét. Inkább legyen vastagabb a körülötte lévő tészta, így ha szükséges vágjunk nagyobb szeleteket. A szilvát töltsük meg fahéjas cukorral, majd burkoljuk körbe a túrós tésztával. Sós, olajos forró vízbe főzzük készre. Elég nehéz a tészta, így nem igazán jön fel a tetejére, így forrástól számított legalább 3-5 perc az ideje. Majd szűrjük le és keverjük a pirított zsemlemorzsába.
Férjnek a kisebb gombócai feljönnek, és azokat is vonjuk be morzsával, majd fahéjas cukorral vagy lekvárral tálaljuk.

Kaptam két díjat
Szandrától és Judytól
Nagyon szépen köszönöm. Minden egyes alkalommal jól esik és el sem hiszem, hogy megérdemlem.
Mivel hasonlóval már megajándékoztak, a válaszokat nem írom le újra
.

Én elég lelkis vagyok, nem akarok senkit megbántani, hogy ő nem kap, így sok szeretettel KAPJA MINDNEKI

13 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Már megint micsoda finomság. Gratula a díjhoz, ügyi vagy! :)

Mary írta...

Fincsi lehet! :)

Nelli írta...

Gratulálok a díjhoz Bianka!Fini lehetett a gombóc.

Dia írta...

Csúcs jó ez a gombóc!

Csibe írta...

De jók ezek a gombócok!

Gál Edith írta...

Már megint ájuldozok... :)
Ez nagyon nagyon guszta!!!!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) írta...

Jaj...ez bisztos nagyon,nagyon finom!!!!

Ildy írta...

Túró, szilva, barack? Most azonnal kérem, különben dühbe jövök!:)

Lori and Ruben írta...

Hmmm, errol mindig a gyerekkorom jut eszembe! En nem vagyok kepes raszanni magam az elkeszitesere, mert felek, hogy nem sikerul:( Talan egyszer:)

Andi írta...

Benézel hozzám picit?

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm :)

Gizi írta...

Gratulálok a díjhoz!!!
Szuper jó ez a gombóc, már én is szemeztem vele, de valamiért mindig elmaradt, most meg már nincs szilvám. Így köszi az ötletet, lekvárral fogom tálalni.:)

Szemi írta...

Hát ez nagyon jól néz ki! Imádom a szilvás gombócot, csak ne lenne olyan babra munka az elkészítése! :))
Eddig szerencsém volt gombóc-ügyben, anyukám csinálja,és olyankor mindig küld belőle.
De azért elmentem a receptet, hátha egyszer rászánom magam,hogy nekiálljak.