2012. jan. 11.

Szerecsendiós, zöldfűszeres krumplipüré

Kedvenc köretem. Végtelenségbe variálható, pürésített zöldségekkel, fűszerekkel és tegnap meglepően hallottam mustárral, amit ki fogok próbálni. Van, aki darabosabban pl. férj, van, aki krémesebben habosabban szereti pl. én :)

1-1,5 kg burgonya – 200g vaj vagy margarin – 1 púpos kiskanál petrezselyem – 1 fél kiskanál majoránna – só – 3 reszeletnyi szerecsendió – kevés tej (még tehetünk hozzá borst, vagy egyéb fűszereket) Azt hiszem, mindenki tud krumplipürét készíteni :), de ha nem… Hámozzuk meg a burgonyát, kockázzuk fel, majd sós vízben főzzük készre. Ha megfőtt öntsük le róla a vizet, tegyük hozzá a vajat és kezdjük el összetörni. Ilyenkor fűszerezzük, ha még szükséges, akkor sózzuk. A legvégén, mivel én habosan szeretem robotgéppel szoktam belekeverni egy kevéske tejet. Van, aki tejföllel lazítja azzal is tökéletes. Arra ügyeljünk, hogy ne váljon levesessé. Aki meg darabosan szereti, a tejet már csak egy fakanállal keverje bele :)

6 megjegyzés:

sara & Miki írta...

Imi place combinatia. Te sarut!

Vicuska írta...

Ezeket a módszereket és hozzávalókat használom, kivéve a robotgépet, mert egyszer próbáltam krumplipürét habosítani a segítségével, de olyan szappanos-nyúlós lett, hogy nem is ettük meg. Bár ízre finom volt :)

Elisabeth írta...

Nagyon guszta, és finom. Én is sokféle képpen variálok a krumpli pürével!

Petra írta...

Jól hangzik.

Nelli írta...

Nekem is a kedvenc köretem, de én is azt olvastam, hogy fakanállal kell kikeverni, azóta úgy csinálom és tényleg jobb állagú lesz.:)
A tejfölt és a mustárt még nem hallottam.

Viki írta...

Nálunk is nagy kedvenc (főleg nekem most fűszer nélkül), de azért a családnak tisztességes ízesítéssel készül.